Orosháza életében nagy változást hozott a Tesco hipermarket megnyitása.
Azóta évek teltek el, az üzlet jól működik, az emberek pedig néha mosolyogva gondolnak arra, hogy egy-egy „Tescózásért” régebben mennyit is kellett utazniuk.
Ma már nem kell.
A hipermarket megnyitását sokan negatívan fogadták, de a nagytöbbség szerintem azért örült ennek az új létesítménynek. Igaz, sajnos a kiskereskedők egyre kevésbé bírnak fennmaradni, megélni. Sok kis üzlet bezár, de ez nem feltétlenül a Tesco hibája.
A multi megjelenése nemcsak a kisboltok élete változott meg.
Emlékszik valaki még az orosházi helyi járat 5-ös vonalára?
Az autóbusz pályaudvarról indult, a Lehel és Táncsics utcákon át, a Rákóczi úton keresztül ráment a Vásárhelyi útra, na és itt jön a lényeg, befordult a Gárdonyi utcára!
Ma már a Gárdonyira nem jár busz!
Megjelent az úgynevezett Tesco járat, ami felemésztette az 5-öst. Útvonala szinte ugyanaz, mint elődjének: pályaudvar, Táncsics u., Rákóczi és Vásárhelyi út, de ez már nem fordul be a Gárdonyira! Ugyanis kevés a fel és leszálló utas azon a részen, sőt, szinte nincs is!
Hogy mi ennek az oka, senki nem firtatta. Pedig pofon egyszerű.
Az 5-ös buszra a legnagyobb jóindulattal sem lehetett azt mondani, hogy sűrűn közlekedik. Ugyanis napi négyszer járt. Egyszer kiment és visszajött reggel és ugyanez délután. A reggeli járat nem passzolt a gyerekek órarendjéhez, a délutáni pedig csak a napköziseknek felelhetett meg, mivel 15.50-kor indult ki a kertvárosba. A nap többi részén pedig egyáltalán nem járt.
Kérdés következik!
Ki szálljon fel arra a buszra, ha senki idejéhez nem passzol?
És ha valami nem működik rendesen, azt megkell szüntetni? Arra senki nem gondolt, hogy ha az emberekhez igazítják a járatot, akkor lesz aki használja?
Úgyhogy szegény 5-ös eltűnt. Jár helyette viszont a „Tescos busz”. Csakhogy az nem helyi járat, hanem egy szerződéses autóbusz, amit a hipermarket finanszíroz, hogy a városközpontból kihozza, és oda visszavigye a vásárlóit. Megjegyzem, nagyon jó, hogy legalább ez van.
Az 5-ös már nem hiszem hogy valaha újra közlekedni fog. De én a minap mégis vártam azt a buszt. Ugyanis évekkel a megszűnése után is ott a buszmegálló, benne a menetrend, és egy kifogástalan állapotú fedett buszváró. Na ez azért nem semmi.
Ide nem jön busz, de fedett helyen várhatom. Máshova megy busz, de amíg nem jön addig bőrig ázhatok ha esik az eső. A logika és az odafigyelés teljes hiánya miatt nincs Orosházán rendes, megbízható tömegközlekedés. Lehet hogy nincs rá pénz, de lehetne. Mert ha megbízható volna a közlekedés, több lenne az utas, aki bérletet, illetve vonaljegyet vesz.
Szerintem ezt a nemtörődömséget kéne megszüntetni, nem azt, ami működhetne is!
Tóth Tamás
Azóta évek teltek el, az üzlet jól működik, az emberek pedig néha mosolyogva gondolnak arra, hogy egy-egy „Tescózásért” régebben mennyit is kellett utazniuk.
Ma már nem kell.
A hipermarket megnyitását sokan negatívan fogadták, de a nagytöbbség szerintem azért örült ennek az új létesítménynek. Igaz, sajnos a kiskereskedők egyre kevésbé bírnak fennmaradni, megélni. Sok kis üzlet bezár, de ez nem feltétlenül a Tesco hibája.
A multi megjelenése nemcsak a kisboltok élete változott meg.
Emlékszik valaki még az orosházi helyi járat 5-ös vonalára?
Az autóbusz pályaudvarról indult, a Lehel és Táncsics utcákon át, a Rákóczi úton keresztül ráment a Vásárhelyi útra, na és itt jön a lényeg, befordult a Gárdonyi utcára!
Ma már a Gárdonyira nem jár busz!
Megjelent az úgynevezett Tesco járat, ami felemésztette az 5-öst. Útvonala szinte ugyanaz, mint elődjének: pályaudvar, Táncsics u., Rákóczi és Vásárhelyi út, de ez már nem fordul be a Gárdonyira! Ugyanis kevés a fel és leszálló utas azon a részen, sőt, szinte nincs is!
Hogy mi ennek az oka, senki nem firtatta. Pedig pofon egyszerű.
Az 5-ös buszra a legnagyobb jóindulattal sem lehetett azt mondani, hogy sűrűn közlekedik. Ugyanis napi négyszer járt. Egyszer kiment és visszajött reggel és ugyanez délután. A reggeli járat nem passzolt a gyerekek órarendjéhez, a délutáni pedig csak a napköziseknek felelhetett meg, mivel 15.50-kor indult ki a kertvárosba. A nap többi részén pedig egyáltalán nem járt.
Kérdés következik!
Ki szálljon fel arra a buszra, ha senki idejéhez nem passzol?
És ha valami nem működik rendesen, azt megkell szüntetni? Arra senki nem gondolt, hogy ha az emberekhez igazítják a járatot, akkor lesz aki használja?
Úgyhogy szegény 5-ös eltűnt. Jár helyette viszont a „Tescos busz”. Csakhogy az nem helyi járat, hanem egy szerződéses autóbusz, amit a hipermarket finanszíroz, hogy a városközpontból kihozza, és oda visszavigye a vásárlóit. Megjegyzem, nagyon jó, hogy legalább ez van.
Az 5-ös már nem hiszem hogy valaha újra közlekedni fog. De én a minap mégis vártam azt a buszt. Ugyanis évekkel a megszűnése után is ott a buszmegálló, benne a menetrend, és egy kifogástalan állapotú fedett buszváró. Na ez azért nem semmi.
Ide nem jön busz, de fedett helyen várhatom. Máshova megy busz, de amíg nem jön addig bőrig ázhatok ha esik az eső. A logika és az odafigyelés teljes hiánya miatt nincs Orosházán rendes, megbízható tömegközlekedés. Lehet hogy nincs rá pénz, de lehetne. Mert ha megbízható volna a közlekedés, több lenne az utas, aki bérletet, illetve vonaljegyet vesz.
Szerintem ezt a nemtörődömséget kéne megszüntetni, nem azt, ami működhetne is!
Tóth Tamás
Megjegyzések
Megjegyzés küldése