Amikor az ember születésnapot ünnepel, általában van egy fix dátum. A Google esetében azonban ez egy kicsit másképp alakult: a cég hivatalosan 1998. szeptember 4-én született meg, de mégis szeptember 27-én kap tortát, lufit és Doodle-t. Hogy miért? A válaszban van egy csipetnyi praktikum, egy adag marketing és egy nagy adag játékosság.
A garázs, ahol minden elkezdődött
Képzelj el két diákot a kilencvenes évek közepén, akik egy projektet bütykölnek egyetemi szobákban és könyvtárakban. Larry Page és Sergey Brin nem is sejtették, hogy abból a programból, amit először csak BackRubnak kereszteltek, egyszer a világ legnagyobb keresője nő ki. Amikor aztán eljött az idő, hogy hivatalos céget alapítsanak, egy bérelt garázsban indították el a Google Inc.-et. (Igen, azóta startupok ezrei próbálják utánozni a „garázs-mítoszt.”)
A név, ami majdnem máshogy hangzott
A „Google” név egy véletlen félreírásnak köszönheti a létét. Eredetileg a „googol” nevű hatalmas szám ihlette, ami egy egyes után száz nullát jelent. Valaki elgépelte, és a domainként végül a „google.com” lett regisztrálva. Nehéz elképzelni, hogy ma „Googol”-ozni hívnánk az interneten való keresést, igaz?
LEGO-szerverek és égő ember a logóban
A Google első szerverei annyira fapadosak voltak, hogy az adattárolókat LEGO-ból épített keretekbe pakolták, mert az olcsóbb volt, mint egy profi rackszekrény. Nem csoda, hogy a cégnek már a születésétől kezdve volt egy kis „játékszerű” hangulata.
Ebből nőtte ki magát a híres Google Doodle is. Az elsőt 1998-ban készítették, és nem volt más, mint egy apró pálcikaember a logó mögött, jelezve, hogy a csapat éppen a Burning Man fesztiválon bulizik. Innen indult az a hagyomány, hogy a logót néha átöltöztetik ünnepekre, évfordulókra, vagy akár egy jó kis játékra.
Akkor miért szeptember 27?
Az igazi nagy kérdés. A hivatalos alapítás szeptember 4., de a Google az ünneplés dátumát idővel arrébb tolta. Miért? Az egyik magyarázat szerint 2002-ben egy szeptember 27-i Doodle volt az első, ami kifejezetten születésnapi hangulatban jelent meg, és innen ragadt meg a dátum. Egy másik verzió szerint egyszerűen jobban illett a cég marketingjéhez.
A lényeg: a Google nem egyetlen napon „született meg”, hanem egy egész szeptemberi folyamatban. És mivel a cég mindig is szeretett kicsit játszani az imidzsével, hát miért ne választhatott volna egy saját szimbolikus születésnapot?
Egy szülinap, ami inkább játék
Így történhet meg, hogy néha, amikor felmegyünk a Google főoldalára, színes lufikkal, tortával vagy retró hangulatú logóval találkozunk. Attól függ, hogy épp milyen jeles esemény van. Ez a nap sem csupán egy dátum a naptárban, hanem egy emlékeztető arra, hogy a világ egyik legnagyobb cége is indult garázsból, LEGO-val és egy félreírt szóval.
Te el tudnád képzelni az internetet Google nélkül?
Ez is érdekelhet!
Hasonló cikkekért kattints:


Megjegyzések
Megjegyzés küldése